top of page
Černý sněhulák admin

Co je home staging aneb pro se vyplatí důkladná příprava nemovitosti?


Rozhodnete-li se prodat svou nemovitost, nečeká vás snadná „mise“. Věříte tomu, že stačí sepsat inzerát a nafotit několik fotografií mobilním telefonem? Můžete se mýlit.

Co je home staging

Prodej nemovitosti přináší četná úskalí: V řadě případů se rozcházejí představy prodejců a kupujících. Prodejce má zájem vytěžit z transakce co nejvyšší výnos, kupující si naopak přeje jít s cenou dolů.


Než se najde vhodný kupec, může to tak trvat i řadu měsíců. Někteří prodejci však na uskutečnění prodeje spěchají, proto přistupují na kompromis. A svou nemovitost tak prodají nakonec pod cenou. Zbytečné podhodnocení hodnoty nemovitosti kráčí ruku v ruce také s neznalostí a nezkušeností majitelů a domů a bytů. Přitom se můžeme tomuto problému snadno vyhnout.

Znáte pojem home staging? Setkat se s ním můžete právě na realitním trhu. Jedná se o přípravu nemovitosti, která je určena k prodeji nebo k pronájmu a vytvoření profesionální prezentace pro potenciální zájemce.

O bytu či domu, které prošly rukama home stagera, bychom mohli jednoduše tvrdit, že jsou sexy. Zkušený profesionál zvládne totiž i z poněkud omšele vyhlížejícího interiéru vytvořit atraktivní prostor, který má šanci v záplavě inzerátů zaujmout a přitáhnout přesně takového zájemce, jakého si majitel přeje.

Jak pracuje home stager

V USA a také v Evropě je zvykem podobnou službu běžně využívat. A stále více lidí v tuzemsku si uvědomuje, že v úvodu zmíněné narychlo vyfotografované momentky z mobilu ke kvalitnímu odprezentování prodávané nemovitosti jednoduše nestačí.

Co home stager udělá, pokud ho k sobě domů pustíte? Do určité míry se tato profese podobá činnosti interiérového designéra. I tento odborník dbá na sladění jednotlivých prvků. Sleduje tím ale odlišný cíl. V tomto případě je však hlavním smyslem takové přípravy to, aby prostor vyzníval spíše neutrálně. Měl by tak obsahovat menší množství věcí. Správně upravený interiér působí funkčně, ale stále útulně.

V některých případech si tak můžeme vystačit s vybavením a doplňky, které již v místnostech jsou, jindy je ale potřeba detaily ještě doladit a přidat doplňky, jako je třeba stylová lampa. U vybraných nemovitostí lze doporučit razantnější „zásah“ v podobě úklidu a drobné rekonstrukce. Pokud jde o realitní kanceláře, které home staging běžně využívají při prezentaci nemovitostí, zmiňujeme například Realitní společnost Praha s.r.o., kde jednatel společnosti a realitní makléř Petr Žáček potvrzuje, že se svým týmem často provádějí drobné stavební úpravy a revize elektřiny, čímž předchází případným skrytým vadám a dosahují vyšší prodejní ceny.

3 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comments


bottom of page