Louvre je světoznámé muzeum. Pro milovníky umění je jeho návštěva prakticky povinností. Ale nejen pro ně. Proč se z něj stal hit i pro uživatele instagramu?
Kdo nemá fotku z Louvru, jako by nebyl
Ve francouzské galerii Louvre se nachází řada těch nejslavnějších uměleckých děl. Patří k nim legendární “Mona Lisa“, jejíž záhadný úsměv bere historikům dech dodnes. Nalezneme zde mnoho jedinečných děl světového umění. Uvidíte „Venuši Mélskou“, kterou vytvořil Alexandros z Antiochie, nebo obraz „Svoboda vede lid na barikády“ od Eugèna Delacroixe.
Duch známého hesla „pics or it didn’t happen“, v překladu „fotku, nebo se to nestalo“, se stal mantrou instagramu. Uživatelé si z míst, která navštíví, začali hromadně pořizovat důkazy. A nejvíce navštěvované muzeum umění k nim rozhodně patří. Počty postů, které ho zmiňují na Instagramu, překračují milionovou hranici.
Francouzský Louvre v oblibě rozhodně není sám. Z velké navštěvovanosti se těší MoMa v americkém New Yorku, Tate Modern, kterou bychom našli v Londýně, ale i Los Angeleská County Museum of Art. Nejoblíbenější pětici uzavírá Ermitáž z Petrohradu v Rusku.
Příliš mnoho škodí
Ze všech míst, kam se lidé hnou, se pořizování fotek stalo posedlostí. Používání mobilních telefonů v muzeích se vymklo kontrole. Mnoho institucí zareagovalo zákazem používání fotoaparátů a selfie tyčí. Snaží se tím tenhle trend udržet v únosné mezi. Pro seriózní návštěvníky tím vytváří příjemnější prostředí pro vstřebávání kultury bez cvakání spouští analfabetů, snažícím se pouze obohatit svůj účet o další stovky sledujících a „lajků“.
Nějakou dobu se k podobnému kroku uchýlil i Louvre. Zákaz fotografování přišel v roce 2005. Nicméně časem se pravidla muzea znovu změnila. Snímek si ve stálých expozicích pořídit můžete, pakliže budete fotit bez blesku. Muzeum má též svůj vlastní instagram. Změnu pravidel podpořil výrok Nika Melissana v jednom z rozhovorů: „Smyslem krásy je sdílet ji.“
Comments